شاهد بالفيديو

بالفيديو|| “كل حاجة موجودة وبالكمية اللي إنت عايزها”.. رجل يروّج الممنوعات على أنها بروتوكول علاج فيروس كورونا ويثير الجدل

تداول رواد مواقع التواصل الاجتماعي، اليوم الأربعاء، في مصر مقطع فيديو يظهر فيه شخصاً وهو يروج للمخدرات، زاعماً أنها علاج فيروس كورونا.

علاج فيروس كورونا باستخدام الممنوعات

ويظهر في الفيديو رجل يحمل السلاح وبحوزته ”مخدرات“ بحسب اعترافه هو، ويروج لها ويطلب من المواطنين شراءها منه لأنها علاج فيروس كورونا الأمثل.

ويقول الرجل من خلال مقطع الفيديو الذي أثار سخرية رواد مواقع التواصل الاجتماعي واستغرابهم: ”السلام عليكم وكل سنة وأنتم طيبين، في كلمتين عايز أقولهم ليكم لو محتاجين مصلحة حشيش مصلحة أفيون مصلحة بودرة أنا تحت أمركم“.

وأضاف: ”أنا بعمل كدا عشان كورونا وربنا يخرجنا منها على خير، وكل حاجة موجودة وبالكمية اللي انت عايزها“.

اقرأ أيضاً : طلاب مصر في خطر.. مناشدات للرئيس السيسي للتدخل ومساعدتهم وذويهم

وصفة من أنواع عدة يعرضها الرجل

وتابع الرجل ترويجه للمواد الممنوعة وهو يصفها كبروتوكول من أجل علاج فيروس كورونا، قائلاً: “البرتوكول لعلاج كورونا تاخد واحد تامول، وسيجارة حشيش وتمن بانجو، ولما يكون المكيفات والمخدرات أكتر بيكون أفضل“.

وحاول الرجل بكل الوسائل إقناع زبائنه المرتقبين، بقوله: “كل حاجة معانا، وبدل ما تسرق تبيع في بيتك وتقعد محترم والرزق على الله، وكل حاجة زي ما انتوا شايفين، وإيه حاجة زي ما انتوا شايفين، وإيه نعمل تاني للمرار ده“.

وفي نهاية الفيديو ذكر الرجل رقم هاتفه لمن يريد التواصل معه، ولقي الفيديو تفاعلاً واسعاً من المتابعين.

بالفيديو|| "كل حاجة موجودة وبالكمية اللي إنت عايزها".. رجل يروّج الممنوعات على أنها بروتوكول علاج فيروس كورونا ويثير الجدل
بالفيديو|| “كل حاجة موجودة وبالكمية اللي إنت عايزها”.. رجل يروّج الممنوعات على أنها بروتوكول علاج فيروس كورونا ويثير الجدل

اقرأ أيضاً : دولة عربية تجيز استخدام علاج مبتكر لكورونا يستخدم لأول مرّة وأثبت فعاليته على المتحورات الجديدة

الوسوم

مقالات ذات صلة

زر الذهاب إلى الأعلى